СНИМКИ
ВИДЕОКЛИПОВЕ
КРАТКА ИНФОРМАЦИЯ
Строежът на жп линията
Необходимостта да се извозват по-евтино огромните маси дървен материал от Родопите, Рила и Пирин, липсата на друг транспорт за непрекъснато нарастващия стокопоток към Тракийската низина и обратно и известни стратегически съоръжения са наложили строителството на сегашната тясна жп линия.
Строежът ѝ започва през 1923 г., а е завършен през 1945 г. Първата отсечка от гара Септември до гара Велинград е въведена в експлоатация на 1 август 1926 г. Последният етап на железопътната линия Банско – Добринище е въведена в експлоатация на 9 декември 1945 г.
Теренът, през който минава жп линията, е много пресечен и труден. И не напразно проектът – дело на български инженери, се счита за голямо постижение на нашите строители.
За да се свържат гарите Септември с гара Добринище, били продълбани 35 тунела и били построени много мостове, подпорни стени и други жп съоръжения.
Разстоянието от 125 km между крайните гари се изминава за около 5 часа със средна скорост 25 km/h.
Гара Аврамово, намираща се на 1267,4 m надморска височина, е най-високо разположената гара на Балканския полуостров.
Гари и спирки:
Гарите са одебелени.
- Септември,
- Пампорово,
- Варвара,
- Марко Николов,
- Цепина,
- Долене,
- Костандово,
- Велинград,
- Велинград-юг,
- Острец,
- Цветино,
- Света Петка,
- Аврамово,
- Смолево,
- Черна Места,
- Якоруда,
- Юруково,
- Дагоново,
- Белица,
- Генерал Ковачев,
- Гулийна баня,
- Разлог,
- Банско,
- Свети Георги и
- Добринище.